
Stolt hovedpartner av Rosa sløyfe
Coop og Kreftforeningen har vært samarbeidspartnere siden 2006, og siden den gang har vi donert over 100 millioner kroner til livsviktig kreftforskning.
Det betyr at Coop, sammen med våre kunder og medlemmer, er en av Norges største bidragsytere i kampen mot kreft. Det er vi utrolig stolte av!
Slik støtter du Rosa sløyfe i 2025 hos Coop:
- ▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ - ▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆

Fra mote til mening - Årets Rosa sløyfe 2025
Sløyfen får du selvsagt i alle Coop dagligvarebutikker!
En av Norges største moteprofiler og stilikon, Celine Irgens Aagaard og hennes designteam i ENVELOPE1976, står bak årets Rosa sløyfe. Den koster 150 kroner og beløpet går uavkortet til Rosa sløyfe.
Designmerket er en av de viktigste moteaktørene i landet. De er kjent for sitt tidløse uttrykk, og har et fokus på bærekraft, gode materialer og minimalisme med en edge. Årets Rosa sløyfe er inspirert av havet.
– Sløyfen er et symbol på livet, med sine bølger og klipper. Livet er ikke flatt, det er både oppturer og nedturer. Designet har også en råskap og styrke ved seg, som man må ha når man blir berørt av brystkreft, sier kreativ leder Celine Irgens Aagaard.
Hun har selv kjent kreft tett på seg gjennom flere som står henne nær. Derfor føltes det både personlig og meningsfullt å takke ja til oppdraget.
Les mer
– Jeg tror omtrent alle kjenner, har kjent, eller vet om noen som er berørt av brystkreft. Det berører jo så mange flere enn den som blir syk. Da vi ble spurt om å designe årets Rosa sløyfe var det ikke noe tvil om at jeg ville takke ja. Å kunne bidra til å støtte forskning på brystkreft er utrolig meningsfullt.
Over 4000 kvinner får brystkreft i Norge hvert år. Bak hver tall finnes det en mor, datter, søster, eller venn. Ingen kvinner er like – verken livene de lever eller hvordan brystkreften rammer. Derfor må behandling og oppfølging tilpasses den enkelte. Når du kjøper årets Rosa sløyfe, støtter du livsviktig forskning som gjør dette mulig.
– Å ha fått i oppdrag å designe årets sløyfe er utrolig stort, og vi føler oss veldig ydmyke. Vi håper at den skal bli brukt av flest mulig, og derfor har vi designet en sløyfe som er litt mindre feminin, nettopp med tanke på at alle, uansett kjønn og alder, vil bære den, sier grunnlegger og kreativ leder Celine Irgens Aagaard.

Slik undersøker du brystene dine
Still deg fremfor speilet
Stå i bar overkropp med armene ned. Se etter endringer i form, hud, brystvorter eller væske.
Løft armene
Gjenta observasjonen med armene over hodet. Store bryster undersøkes best liggende.
Kjenn etter klumper
Løft én arm og bruk den andre hånden med flate fingre. Gå systematisk over hele brystet. Bodylotion kan gjøre det lettere.
Bruk «klokkemetoden»
Start øverst (kl. 12) og kjenn deg rundt brystet «time for time» inn mot brystvorten. Gjenta på andre bryst.
Sjekk armhulene
Kjenn grundig etter kuler i begge armhulene.
Oppsøk lege dersom du oppdager forandringer som varer over tre uker.
Kilde: Kreftforeningen
Les mer her |

Gi en donasjon i appen
Alle bidrag hjelper – og i oktober kan du støtte Rosa sløyfe direkte i Coop-appen.
Ved å donere til Rosa sløyfe bidrar du til livsviktig forskning på brystkreft, slik at flere kan overleve og få best mulig livskvalitet etter behandling.
Last ned Coop-appen her:
Unike kvinner trenger unik oppfølging
Hvert år får over 4000 kvinner brystkreft i Norge. Bak hvert eneste tall er en mor, datter, kjæreste, søster, eller venn. Vi vet ikke hvem som blir rammet, men vi vet at det hver enkelt må gjennom for å bli frisk, er vidt forskjellig. Ingen kvinner er like – verken livene de lever eller hvordan brystkreften rammer.
Før fikk alle med brystkreft den samme behandlingen. I dag vet vi at brystkreft ikke er én sykdom, men mange. Kreftsvulstene er like ulike som menneskene som får dem, og behandlingen som redder livet til én, kan ha en liten effekt for en annen.
Målet er at hver enkelt kvinne skal få den behandlingen og oppfølgingen akkurat hun trenger. For å komme dit, trenger vi mer forskning.
Forskning gir fremskritt som vil føre til bedre behandling, lengre overlevelse og økt livskvalitet for dem som rammes. Når du kjøper årets Rosa sløyfe, bidrar du til nettopp dette. Du er med på å gjøre en forskjell – for alle som er, og en dag kan bli, berørt av brystkreft.
Når du kjøper årets Rosa sløyfe, bærer du livsviktig forskning fremover.
Årets viktigste løp - Rosa sløyfe-løpet!
Coop er stolt hovedpartner til Kreftforeningen, og i september og oktober inviterer vi alle våre medlemmer til Rosa sløyfe-løpet 🎀 Med rabattkoden "littditt25" får du som medlem 25 kroner i rabatt på alle løpene!
I år vil Rosa sløyfe-løpet bli arrangert i Trondheim, Bergen, Haugesund, Stavanger, Kristiansand og Oslo og Rosa sløyfe-løpet virtuelt.
Påmelding |

Våre sponsorområder
- ▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ - ▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ - ▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆ ▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆