MEDLEMSVILKÅR FOR DELTAKELSE I MEDLEMSPANELET

1 TILBYDER AV TJENESTEN
Her finner du de vilkår og betingelser som gjelder for deltakelse i Coop medlemspanel. Det er Coop Norge SA, som juridisk enhet som er ansvarlig for medlemspanelet, og som er behandlingsansvarlig for de personopplysninger som blir behandlet i medlemspanelet.
Navnet «Coop Medlemspanel» kan bli endret uten varsel.

2 INFORMASJON OM MEDLEMSPANELET

2.1 Bakgrunnen for medlemspanelet
Medlemspanelet er etablert for å tilføre ekstra verdi til kundeforholdet, både for deg som kunde og medlem og for Coop som virksomhet. Dine innspill og svar vil Coop ta med seg videre, slik at du kan få innflytelse på Coops videre arbeid med butikkene, utvalget og mange andre forhold i Coop gjennom spørreundersøkelser. Tilbakemeldingene er viktige for at vi skal forbedre oss i henhold til våre medlemmers ønsker.

2.2 Spørreundersøkelser
Når du registrerer deg som deltaker i medlemspanelet, vil du jevnlig motta spørreundersøkelser om Coop, Coops butikker, vareutvalg/sortiment, medlemstilbud osv. Tidsangivelse for hver undersøkelse vil bli gitt i forkant av hver undersøkelse. Du velger selv hvor mange undersøkelser du ønsker å besvare.
Spørreundersøkelsen blir sendt på den e-postadressen du allerede har oppgitt til Coop. Er du tvil om hvilken e-postadresse du har registrert, kan du gå inn på Min side og sjekke dette.

Resultat av undersøkelsene vil kunne bli brukt til generell markedsføring, men ikke direkte rettet til deg, så du vil ikke motta markedsføringshenvendelser basert på dine svar fra medlemspanelet.

Deltakelsen i medlemspanelet er løpende og vil fortsette inntil du melder deg av. For at Coop skal få gode grunnlag å arbeide videre med forutsettes det at det er kvalitet på svarene som avgis. Coop forbeholder seg retten til å avslutte din deltakelse i panelet hvis det fremkommer at du ikke svarer seriøst på undersøkelsen.

3 HVEM KAN BLI DELTAKER

Det er kun medlemmer som har innbetalt et andelsinnskudd som kan delta i medlemspanelet (hovedmedlemmet). Hvis det er andre personer som benytter ditt medlemskort/app kan disse ikke delta i medlemspanelet.

Aldersgrense for å delta er 18 år.

4 DELTAKELSE

4.1 Samtykke til analyse og behandling av personopplysninger
Ved å godta disse vilkårene, inngår du en avtale med Coop om å delta i medlemspanelet. Ved å gjøre dette, avgir du også et uttrykkelig samtykke som gir Coop rett til å analyse og behandle personopplysninger om deg slik som beskrevet i disse vilkårene, se særlig punkt 7.

Ved å avgi et slikt samtykke tillater du at Coop kan lagre og behandle dine personopplysninger og informasjon om ditt medlemskap. Slik informasjon kan overføres til underleverandører og Coops samarbeidspartnere i inn- og utland. Mer informasjon om underleverandører og partnere finner du i avsnitt 4.2.

Denne avtalen og det samtykke du avgir, er bare relevant for de opplysninger som samles inn, lagres og behandles som en del av Coop.

4.2 Underleverandører
Det er Coops underleverandør, Nepa AB, som står for den tekniske gjennomføringen av undersøkelsene, mens det er Coops datterselskap, Dunnhumby Norge AS som står for analyseringen. Coop har inngått en databehandleravtale med begge selskapene, som instruerer hvilken behandling de kan foreta og hvordan de ivaretar dine personopplysninger.

4.3 Tilbakekall av samtykke
Du kan trekke tilbake ditt samtykke når som helst, via medlemspanel@coop.no eller på «min side» på coop.no. Slikt tilbakekall vil medføre en avslutning av deltakelsen i medlemspanelet og alle rettigheter som følge av deltakelsen i medlemspanelet blir slettet. Dette er beskrevet i avsnitt 10.

5 FORDELER VED Å DELTA I MEDLEMSPANELET

Som takk for at du svarer på spørreundersøkelsene vil du opparbeide deg noen få kroner hver gang du svarer på en undersøkelse. Når du har opptjent minimum 100 kroner kan du ta ut pengene i form av et Coop gavekort som du kan benytte i Coops butikker. Størrelsen på kronebeløpet som blir registeret etter hver spørreundersøkelse vil variere i forhold til hvor lang spørreundersøkelsen er. Coop forbeholder seg retten til, ved svært korte undersøkelser heller å foreta trekning av premie mellom de som har svart, enn at man opptjener et kronebeløp.
Du vil alltid få informasjon om belønningen når du mottar en undersøkelse, slik at du kan vurdere om du ønsker å besvare den.

5.5 Force Majeure
Hvis en ekstraordinær situasjon utenfor Coops kontroll skulle oppstå som gjør det umulig eller svært vanskelig for Coop å oppfylle sine forpliktelser overfor deltakerne i medlemspanelet i forhold til denne avtalen, vil forpliktelsen suspenderes så lenge situasjonen vedvarer. I etterkant av en slik situasjon, vil Coop gjøre et rimelig forsøk for å gjenopprette eller re-utstede alle rettigheter eller fordeler som eksisterte eller ville ha eksistert hvis situasjonen ikke hadde oppstått.

6 KOMMUNIKASJON

Du kan alltid kontakte oss på medlemspanel@coop.no.

7 SÆRLIG OM PERSONVERN, SIKKERHET OG PERSONDATA

7.1 Formålet med behandlingen
Data om deg vil bli analysert for å se hva du svarer på undersøkelsen opp mot de opplysningene vi allerede har om deg.

Formålet med all behandling av personopplysninger i henhold til denne avtalen er å gjøre Coop bedre og mer kunderettet, til Coops og din fordel. Dine data i ikke–anonymisert form, som behandles basert på det samtykke du avgir under denne avtalen, vil ikke bli brukt til andre formål enn vurderinger på hva som skal til for å gjøre Coop bedre og mer i tråd med medlemmenes ønsker.

7.2 Dine rettigheter som registrerte

7.2.1 Utøvelse av rettigheter
Du kan utøve dine rettigheter som registrert, herunder rett til å protestere eller stille oss spørsmål ved å kontakte medlemspanel@coop.no.

7.2.2 Informasjon om behandling av personopplysninger
Disse avtalevilkårene utgjør den generelle informasjon om hvordan vi vil behandle dine personopplysninger. 

7.2.3 Innsyn i registrerte opplysninger
Du kan når som helst skriftlig be oss om en kopi av de persondata vi lagrer om deg. Flesteparten av disse data er også tilgjengelig på coop.no/min-side. Hvis du har spesifikke spørsmål relatert til dataanalyse som sådan eller andre spørsmål, kan du kontakte oss.

7.2.4 Retting av data
Hvis dine personopplysninger endres, kan du kreve retting av opplysningene på coop.no. Flesteparten av disse data kan du selv vedlikeholde på Min side

Hvis du har konkrete spørsmål eller opplever problemer knyttet til retting kan du skriftlig kontakte oss på coop.no/kontakt.

7.2.5 Hvilken informasjon samler vi inn
Informasjon som samles ved din deltakelse i medlemspanelet for å oppnå formålet med medlemspanelet er blant annet:

 - Medlemsnummer
 - E-postadresse
 - Kjønn
 - Postnummer
 - Kjøpsadferd

7.2.6 Lagring
Ved utmelding av medlemspanelet vil svarene du har avgitt på spørreundersøkelsene bli anonymisert, slik at vi ikke kan spore tilbake til at det er du som har avgitt svarene.

Både Coops og Coop sine underleverandørers datasenter er lokalisert i EU/EØS.

8 DINE FORPLIKTELSER SOM DELTAKER AV COOP MEDLEMSPANEL

Ved å bli deltaker i medlemspanelet, må du lese nøye gjennom og følge vilkårene i denne avtalen. Du forplikter deg til å gi oss korrekt og nøyaktig informasjon når du registrerer deg og å oppdatere denne informasjonen ved behov.
Dersom du opplever uregelmessigheter eller har mistanke om at din lojalitetskonto er misbrukt eller liknede, må du kontakte Kunde- og medlemsservice omgående. Du kan ikke ta imot eller løse inn eller anvende fordeler som er urettmessig gitt eller generert ved en feiltakelse.

Bli medlem

Som medlem i Coop får du unike medlemsfordeler som kan spare deg for tusenvis av kroner. Bli medlem for å få penger tilbake hver gang du handler!
Meld deg inn
Coop Litt Ditt Logo hvit