Coop Økonom som arbeidsgiver
Våre verdierHvordan er vi som arbeidsgiver? Coop Økonom skal være en trygg, hyggelig og god arbeidsplass for alle våre fantastiske ansatte.
Hvordan er vi som arbeidsgiver?
Coop Økonom skal være en trygg, hyggelig og god arbeidsplass for alle våre fantastiske ansatte. Vi mener at alle våre ansatte er store bidragsytere og gjør sitt til at vi når våre mål. Dette skjer ved at hver enkelt ansatt hos oss bidrar med sitt initiativ, engasjement og interesse for både sin egen og Coop Økonom sin utvikling. Våre ansatte er også medeiere og får utbytte og ansattrabatter.
Vår kultur:
Kultur skapes av de som bidrar til den. Vi er likevel opptatt av at vi har satt en standard som vi ønsker at alle som jobber hos oss kan identifisere seg med. Gjennom å etterleve våre verdier tror vi at det bygges opp en sterk felles tilhørighet blant våre ansatte. Vårt mål er at alle ansatte hos oss skal være stolte over det vi sammen får til i Coop Økonom, og ikke minst stolte over å være en del av Coop-familien. Hos oss er vi opptatt av å fremme lojalitet og fellesskapsfølelse. Vi løfter våre ansatte og holder fokus på en sunn vinnerkultur hvor anerkjennelse holdes høyt.
Våre kjerneverdier er; Tiltro til egenart, Innflytelse, Omtanke, Ærlighet, Nytenkende.
Hvordan utvikler vi våre ansatte?
I Coop Økonom er vi opptatt av at våre ansatte skal få utvikle seg. Vi satser på de som har lyst å satse på oss. Hos oss kan du jobbe i samme selskap og samtidig ha mulighet til å velge mellom mange yrkesretninger. Vi skal ha de mest fornøyde ansatte i bransjen med de dyktigste lederne. Vi har best omdømme i vår bransje og har som mål å beholde dette. For å få til dette har vi et omfattende utviklingsprogram:
- Lærlingeordning
- Butikktrainee
- Lederaspirant
- Talentprogram
- Butikkøkonomiutdanning
- Fagkurs
- Omfattende lederutviklingsprogram for butikkledere, stabsledere, driftsleder og forretningsledelsen.
I Coop Økonom har vi et stort fokus på fornøyde kunder. De som bidrar mest til dette er våre fantastiske ansatte ute i i butikk. Vårt mål er at vi skal ha de mest fornøyde kundene og ved hjelp av vårt unike Kunden Først-programmet er vi snart på toppen av pallen.
Kunden først programmet består av følgene kriterier for kunden:
- Jeg finner og får produktene jeg forventer
- Jeg får topp kvalitet på det jeg ønsker å handle
- Prisene og tilbudene er gode på de produktene jeg kjøper
- Fantastiske ansatte som gir meg lyst til å komme tilbake
- Det lønner seg å være medlem hver gang jeg handler
Vi er opptatt av bærekraft:
Coop er opptatt av bærekraft, og omtanke for mennesker, dyr og miljø blir stadig viktigere. Derfor jobber vi kontinuerlig med å redusere vår klima- og miljøpåvirkning. I Coop Økonom har vi bestemt at vi skal være i førersetet i bransjen for å redusere matsvinn og kaste minst mat. Vi har derfor en nullvisjon for kasting av mat og fokus på bærekraftige produkter. Våre nedfelte mål er i tråd med FN's mål for bærekraft og omfatter blant annet:
- Arbeid for å redusere klima- og miljøfotavtrykket fra driften av Coops virksomhet
- Utvikling av stadig mer bærekraftige produkter
- Bidrag til et sunnere kosthold og mer fysisk aktivitet
- Være en samarbeidspartner i utviklingen av gode lokalsamfunn
- Inspirere kundene til å være bevisste forbrukere
- For å lese hele vår policy om bærekraft - LES MER
HMS - Helse, miljø og sikkerhet:
HMS handler om helse, sikkerhet og arbeidsmiljø og det tar vi på alvor. Alt som påvirker våre ansattes arbeidssituasjon og våre kunders sikkerhet, må vi ta på alvor. Et godt arbeidsmiljø en grunnleggende faktor for å utvikle en sunn bedrift det er godt å jobbe i. Jobber du i Coop Økonom kan du være sikker på at vi følger gjeldende lover og rammeverk. HMS er et arbeid som alltid er i utvikling og som er et fokusområde hos oss.